søndag den 2. januar 2011

Nytårskager 2010/2011!

Godt nytår til jer allesammen!

Min svigermor ville gerne have en kage til nytårsaften, og det skulle bare være noget lignende den jeg lavede sidste år.
Da jeg alligevel havde gang i Madam blå, min Kitchen Aid også kendt som mit andet barn, kunne jeg jo lige så godt lave en til os selv også, og her er de:





Indholdet er fælles for dem begge, og der er i hver kage: 1 makronbund og 2 chokoladebunde. Fyldet er en jordbær/hindbærmousse med champagne og så er der hakket mørk toblerone i.
Begge kager er smurt op med palminsmørcreme og pyntet med fondant og RI.

Makronbund - 1 stk. ca 24 cm Ø:

100 g blendede hasselnødder
150 g sukker
3 pasteuriserede æggehvider

Sukker og æggehvider piskes sammen til marengs og hasselnødde-melet vendes forsigtigt i bagefter.
Læg bagepapir i en springform og smør siderne.
Fordel massen i springformen og bag bunden ved 165 grader i ca. 45 min.

God fornøjelse!

2 kommentarer:

  1. Hej Sally.

    Jeg er netop faldet over din side, og er selvfølgeligt blevet follower :)

    Jeg er imponeret over din evne til at kombinere perfektionisme med stor produktivitet! Du er simpelthen for sej.

    Jeg synes dine dekorationer med guld er utroligt livagtige. Hvilken guld-farve bruger du? Og hvilket materiale modellerer du af?

    Imponerede hilsner Line www.helt-i-kage.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej Line,

    Mange tak for de rosende ord, og tak fordi du vil "follow" mig ;O)
    Guldet jeg bruger, er det fra edable art, og jeg har indtil nu kun fundet det i engelske webshops. Jeg har flere forskellige, men den jeg har brugt til nytårskagerne er bright gold.
    Jeg modellerer helst af sugarpaste fra PME eller Wiltons rolled fondant, men jeg bruger også hjemmelavet MMF.
    Jeg glæder mig også til at følge dig fremover ;O)

    Mange hilsner

    Sally.

    SvarSlet